The quick view *


Här kommer svaren, äntligen!
Så ni vet, kommer inte hela kommentarerna stå med.
Bara frågorna om inte kommentaren får en att förstå frågan.

Hur länge har du hållit på med dans?
- Ja där fick du mig att tänka! Jag har dansat sedan jag var sex år gammal,
antingen inom skolan eller på dansskola :)

Vad inspererar dig till klädstilen du har?
- Ja jag läser ju Vouge, Solo och Elle, ungefär regelbundet.
Sedan tar jag inpseration från t.ex. Kenza, Min kompis Linnea, Audrina Patridge, Lauren Conrad och Carrie Bradshaw. Men den personen som jag känner igen mig mest hos,
eller kanske ska säga den som har min klädstil fast tusen gånger bättre.
Mest beroende på att hon är så bra på att kombinera olika saker,
det är i alla fall till hennes nivå jag vill komma!
Vem pratar jag om? Jo Lauren Conrad! <3
Yes yes, min största inpiration och så duktig som hon på att välja kläder,
accsesoarer som passar och allt! Sådan vill jag också bli en vacker dag! :)


Är du hund eller katt människa?
- Jag tror jag är båda. Älskar både hundar och katter, skulle gärna vilja ha en hund här i huste också!
Om bara mamma och pappa gick med på det :P

Jag har läst din blogg en lång tid, den är underhållande!
Kanske bara är jag som lagt märke till detta, men du skriver aldrig om Julia längre,
varför kommer det sig? är ni ovänner?
- Ja, man kan väl säga det gick snett och vi slutade prata med varandra,
för i alla fall ett tag. Jag ser oss inte som ovänner, men enligt kompisar som vi har gemensamt,
har hon sagt vi är det.
Jag kan väl säga att vi är inte vänner, men inte ovänner. Skulle inte göra till en scene av det.
Vi tänker bara gå olika håll, vi har faktiskt snackat om det nu på senare dagar,
när jag tog intsiativet.
Men bara för vi inte umgås som innan kan jag endå önsak henne lycka till i livet!

Läser du andras bloggar? Isåfall vilka?
- Jag följer Linneas, Kenzas, Paows, Sarahs och Lauren C väldigt så regelbundet! :)

Vrf kände du dig som carrie i Grekland?
- Jag kan säga den känsland har inte försvunnit än! :s
Men jag vet inte, antar en del sett säsongerna och filmerna.
Det är så jag känner mig, tror det kan vara för vi delar shopping kärlek och kärleksproblem.
Shopping, vad ska man säga det blir mer och mer av det,
nästan lite väl mycket.
Kanske för nu innan man får lönen har man en snäll mamma som betalar,
om då hon tycker det är "freace".
Kärleksproblem...vem har inte haft det?
Men när det gäller kärlek, känner jag igen mig i Carrie också,
bara det att jag inte hittat "my dream prince" än som hon,
men hoppas jag kommer dit tids nog.
Hoppas det var svar nog! :)

Äter du nyttigt hela tiden?
Tränar du varje dag eller flera gånger i veckann?
Har du alltid haft den kroppen du har nu, eller har du fått träna mycket för den?
- Det där med att äta nyttigt, rena skämtet för mig.
Jag tänker inte alls för mycket på vad jag stoppar i mig, njuter av livets goda!
Blir väl skräpmat någon gång i veckan, godis på helgen och ibland på vardagen också nu på sommaren.
Så nej mitt råd är, att man ska äta i en normal mängd! :)
Tränning..hmmm, jag tränar ... inget? I alla fall inte nu på lovet.
Sommarjobbar och slappar, smickrande du tror jag tränar så mycket.
Underskol tid tränar jag då dans i skolan 4 dagar i veckan.
Jobbat har jag väl, men inte något jag känner av.
Det jag har gjort för att se ut som jag gör är:
Dansat en gång i veckan sedan sex års åldern och ätit i normal mängd! :p

Var i Helsingborg bor du?
- Tyvärr så är det inget jag säger rätt ut här!
Inget alla behöver veta.

I vilken ålder upplevde du den dära: första "kärleken"?
Är det nu eller tidigare? Om tidigare, finns känslorna kvar?
- Ja det tror jag de flesta i min ålder har.
Jag var 13 år (tror jag) första gången, gick i alla fall i sjunde klass.
Så det var tidigare.
Ja, jag skulle ljuda om jag sa försvunnit helt, för de har dem inte.
Antar jag måste försöka hitta någon annan att falla för, för att gå vidare helt, eller? ^^

Jag undrar om du haft någon jobbig period i ditt liv, och varför och vad som hände?
- Ja, finns nog ganska så många som har det. Min jobbiga period var när jag var 12-15.
Jag såg lite annorlunda ut, typ som ett emo? (No offense),
så jag blev mobbad i skolan.
Det var något jag fick leva med en tid, och det som hände då var väl att,
jag hade inte många vänner och människor kallade mig saker och sådant.
Har väl blivit lite mer vaksam när det gäller att "lita" på människor,
och att jag alltid känner mig ganska så ynklig när jag ser de som var de störta,
vad ska man säga mobbare?...
Men det är bara vid just dem om jag typ möter dom själv så,
utöver det så ser jag inte ner på det så mycket, blev starkare i mig själv av det så! :)
Att inte bry mig så mycket om allas nedvärderande kommentarer, försöker inte ta åt mig.
Vågar vara mig själv mer nu än vad jag gjorde innan den perioden,
så för det, thank you! :p

Har du någonsin sett dig själv som en modell? Skådespelerska? Sångare? Musiker?
- Haha, när ja var mindre såg jag upp till att bli lika bra sångare som Britney Spears,
men tror inte det kommer hända haha!
Tycker om att sjunga, och en del har sagt de tycker jag sjunger bra, men så bra är jag inte! xD
Musiker, nej aldrig, jag och instrumet..ingen talang där.
Skådespelerska, kanske det? har aldrig stått framör kamera och skådespelat.
Men vem vet? det kanske är något, om jag känner mig själv rätt så skulle jag nog älska att stå framför kameran.
Fast har jag talangen för att ta mig dit? Det vet jag inte. Kanske borde se om det finns en sådan talang?
Yeah, du gav mig en idé!
Modell, det är däremot något jag tycker verka kul!
Att där också stå framför kamer , bara det att det inte är en videokamera.
Men har jag utseendet? Nej tror inte det, men det kan ju inte jag bestäma.
Vem kan säga helt ärligt att man är 100% säker på att ens utseende är perfekt? ingen.
Men längden? Nej är nog alltför kort.
Höfter? Ja jag har nog förbreda höfter.
Kroppsform? Har nog inte den typiska modell kroppen, så smal som de är, är inte jag.
Men klart det skulle vara riktigt kul!

Någon känd person som du ser upp till?
Någon känd person som du skulle vilja har delar eller hela utseendet som?
- Asså ja, som jag sa innan. Jag ser upp till Lauren Conrad, hon är så duktig på att style'a sig själv!
Ja det finns faktiskt två kända personer som jag skulle vilja ha mixat utseende ifrån.
Cameron Diaz och Angelina Jolie.
Om jag ska vara specifik så skulle jag vilja ha Angelinas ögonform, kindben, käkform, näsa och ögonbryn fårn ansiktet.
Från Cameron skulle jag vilja ha hennes ögon färg (älskar den, fortrollande säger jag bara!),
och hennes leende, hon är så charmig och söt och snygg när hon ler!
Sedan skulle jag nog vilja ha läppar någonstans i mellan båda, alltså mitt emellan.
Jag skulle nog på kroppen, hellre ha Angelinas bröst,mage, rumpa och ben,
men Camerons armar.
Oj gud! Kom nys soch tänka på att ja,
de var typ alla delar på kroppen jag har utvärderat vad jag skulle vilja ha ;o
Ja då är det väl bara börja med plastik opretationerna eller?
Hahah! xD Ne då, jag ser ut som jag gör och det får duga :)

Vart köper du dina kläder ifrån?
Vad får du inspiration ifrån när det gäller kläder?
- Jag köper största delen av mina kläder på H&M, Ginatricot, Zarah, Lindex, Kapphal.
Fast kan hände att jag köper när jag är utomland också! ;)
Eller att mamma köpt när hon e utomlands, som då när hon vart i Amsterdam!
Min mamma är bra på att se vad jag vill ha utan att behöva ringa och fråga.
Kan också hända när jag har pengar att jag kanske köper något från kända klädelsmärken,
på deras hemsidor, OM jag hittar något riktigt snyggt värt pengarna.
Min inpiration har jag sagt men kan säga igen,
första plats med stort försprång är Lauren Conrad!! <3
Sedan såklart Kenza och Linnea, diggar den också.
Tar lite små sker från dem här och där,
nästan bara Lauren som har fullt den stilen jag försöker åstakomma ^^

Vad har du för planer i framtiden?
- Ja, eftersom jag är en väldigt framtids tänkare och inte direkt njuta av nuet,
om man till exempel kollar på skolan.
Har lite svårt att koncentrera mig om jag inte har ett fast mål vad jag vill göra när jag blir "stor".
Jag har i alla fall tänkt som det är nu, att  jag vill jobba inom mode, kläder för ett företag,
helst några av de som jag själv handlar kläder hos, hihi! ^^
Känns som det hade varit lättare och tänka i de tankebanorna om att man själv handlar där också,
och då lättare sätta sig in vad kunden vill ha.
Eftersom mitt nuvarande mål är att kunna bli Inköpare, den som köper in kläder.
Sedan enligt mina planer, HOPPAS JAG att jag inom ett företag som är stort nog och finns i flera länder,
hoppas jag att jag är så duktig och talangfull och sådant, att jag, just jag kan få ett jobb i ett annat land,
genom Sverige, det är min dröm! (a)
Jag hoppas verkligen det går som jag planerat och nu vill mer än allt! <3

/GabrielaFrancesca
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihÂg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!