This make us who we are *

Jag har hört från olika personer,
den mest konstigaste fast endå kanske det de flesta tror.
En av de kommentarer jag hört är,
"Tjejer sminkar sig inte och gör sig fin för killarna, utan för att imponera på varandra."
Man kan väl säga delvis så stämmer det,
kanske om det nu är någon sådan fest, eller födelsedag och sådant,
då kanske man känner att man vill se bäst ut.
Men för att vara ärlig, killar och tjejer, jag gör det inte för någon av er.
Jag sminkar mig för att jag känner mig bekväm i det,
för att det är en del av mig,
för att jag gillar och exprimentera med sminkning,
för att jag själv ska kännas bra i det, ingen annan!
Det kanske låter lite egoistiskt,
men jag klär mig som jag gör och sminkar mig som jag gör,
enbart för mig själv och ingen annan.
Sedan är det ett plus om människor tycker man ser bra ut!

Jag kände att jag bara var tvungen att kommentera de som säger så,
eftersom alla inte sminkar sig som ett måste att bevisa något.
Sedan är det alltid skönt att ibland bara vara utan.
/GabrielaFrancesca
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihÂg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!