This way is the way it should be *

Kommenrat, Anonym:
Dina ögon ser alltid så markerade ut!
Vad använder du för märken och sådant för att få det så? har du ljusare ögonskugga eller så?


Svar:
Tack snälla du för att du tycker det. Ja, det ligger inte så mycket jobb bakom det faktisk.
Min vardags sminkning är simpel snabb, mest för jag inte orkar hålla på och fixa på morgonen,
då får jag gå upp tidigt tidigt! (eftersom det tar en halvtimme för mig att äta frukost.)

Anyway till saken!
Jag använder min egna mascara "Volume Million Lashes" och kajal penna "Lancôme".
Inte så mycket va?
Nej använder inte ögonskugga, fakttsikt inte foundation heller nu på senare tid.

Gör så här för att få mina "markerande ögon"
1. Ta din svarta kajal penna markera både den nedre & övre delen på det tjocka i ögat (där ögonfransarna sitter).
2. Ta första lagret mascara, de är bara till för att hålla dem delade en och en. Ta lite på under ögonfransarna.
3. Vänta några min. Jag brukar platta håret.
4. Ta andra lagret mascara, denna gången håll den nära roten på ögonfransarna,
håll den där medans du blinkar neråt på det söttet får du roten att se mörkare ut. INTE på undedr ögonfransarna.

5. Vänta några min till. Här brukar jag spraya håret och sätta på parfym oc fixa skolväskan.
6. Ta tredje och sista lagret, då när ögonfransarna är "trorra" typ. Använd bara lite mascara för att böja dem.
Det är pricken över i:et. Här gör du heller inget på under ögonfarnsarna.

När du är klar ska de se ut ungefär så här (eftersom ni vill ha dem som mig):

Kommer sägert göra en videoblogg så ni får se!
Men testa på själva tills dess, nu kallar sängen.
Hoppas du är nöjd med svaret!
Lots of kisses yours ever Gabiiz <3

/GabrielaFrancesca
Anonym

Tack, ska testa det idag!

Skulle uppskattas om du la upp en video, kanske lättare att lära sig då.


Skrivet - 2011-01-14 ª 08:52:41
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihÂg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!