Något att dela med sig av *

Jag kollade nyss Lauren Conrads blogg,
alltd lika intressant.
Men mer intressan när man är hemma, för då ser man bilderna hon skriver om.
NU ser jag inga bilder alls, eller jo en syntes, haha!
I alla fall så tänkte jag dela med mig av något hon skrev som jag tyckte var intressant!
Jag har faktiskt också varit så snäll och översattit det på Svenska, snäll som jag är.


Klädkoder
jag använder mig av/gör ...
Nyanserna är bäst. Satsa på enkla, vackra och romantiska utseende snarare än edgy eller dov ensembler.
• Enkel
skönhet. Håll hår och makeup naturlig och söt.
Klicka här för en komplett makeup tutorial på brud skönhet.
För min allmänna "bröllop lämpliga" hår och makeup tips, klicka här.

Klädsel
jag inte använder mig av/gör  ...
Den vita regel.
Detta år gamla grundsats säger att undvika att bära alla vita (inklusive elfenben),
eftersom det
bör reserveras för bruden.
Kärnpunkten här: det är oartigt att ÖVERLÄGSEN bruden så låt henne vara den enda som bär vitt.
Lyckligtvis denna regel har mildrat lite.
Cream färgade kläder och klänningar ut med vita bakgrunder är oftast bra.
• Svart
. Försök att inte bära svart till tidig morgon / eftermiddag vigsel.
Absolut, positivt NO jeans och sexig eller avslöjande kläder. Inga undantag.

Jag tycker det var väldigt bra att veta,
plus  obsarvera att hon har utgått från klädsel till "finare tillfällen",
i hennes fall ett brölop hon skulle gå på.
/GabrielaFrancesca
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihÂg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!